تا 9 آذر امسال؛
تابناک سمنان: جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: صاحبان پروانه چرای دام در مراتع استان تا نهم آذر ماه امسال فرصت دارند تا نسبت به تمدید پروانه چرای خود اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۰۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 13 November 2021

صاحبان پروانه چرای دام در مراتع  برای تمدید پروانه اقدام کنند

 

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: صاحبان پروانه چرای دام در مراتع استان سمنان تا نهم آذر ماه امسال فرصت دارند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های تابعه نسبت به تمدید پروانه چرای دام و تهیه طرح‌های مرتعداری خود اقدام و در صورت عدم مراجعه در موعد مقرر پروانه آن‌ها باطل می‌شود.

وی اظهار داشت: فصل قشلاق از امروز در استان آغاز و دامداران می‌بایست رعایت موارد ذیل پروانه چرا را داشته باشند و برای ساماندهی و حمایت و جلوگیری از آسیب به مراتع استان سمنان شناسایی دام‌های سنگین در منطقه آغاز شده که برای تسریع همکاری دامداران منطقه را می‌طلبد.

جعفر مرادی حقیقی ادامه داد: مجریان طرح‌های مرتعداری علاوه بر معافیت ۳٠ ساله از هرگونه پرداخت عوارض سالیانه تمدید پروانه چرا، در صورت هرگونه احیا و توسعه و بهره برداری در سطح مراتع اولویت بهره برداری نیز با آن‌ها است.

وی در پایان گفت: کنترل ۱.۲ میلیون مترمکعب سیلاب و روان آب با اجرای پروژه‌های آبخیزداری سال گذشته در استان سمنان انجام شد و سالانه ۱۲۲ هزار متر مکعب آبخوان‌ها در مناطق هدف اجراییات آبخیزداری تغذیه می‌شوند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار